Pierwszy SUV Alfy Romeo z impetem wjechał na europejskie drogi, stając się nie lada gratką dla kierowców, którzy z jednej strony szukali eleganckiego samochodu, ale z drugiej pragnęli swobody za kółkiem. Stelvio daje im to wszystko i to z nawiązką.
Przełomowe rozwiązania
Na pierwszy rzut oka – Alfa Romeo, tyle tylko, że nieco większa, masywniejsza, bardziej wymagająca dla oka. To prawda, Stelvio jest wierne stylistyce włoskiej marki i znakomicie odpowiada jej wymogom. Sylwetka, choć znacznie bardziej drapieżna, nie straciła swojej lekkości. Jednocześnie jednak model składa ukłon w stronę samochodów terenowych, których wygląd rządzi się własnymi prawami. Wbrew łatce, jakiej próbuje się przypiąć Stelvio jako SUV-owi, jest to samochód kompaktowy, przestronny, uniwersalny – taki, którym można poruszać się po mieście, po bezdrożach, wertepach i autostradach. Zawsze z taką samą przyjemnością.
Prostota i lekkość
Wnętrze jest kwintesencją ergonomii. To zupełnie nowy pomysł na SUV-a, ale jednocześnie poprzedzony dokładną znajomością wymogów dotyczących aut tego segmentu. Miejsce kierowcy zostało zaprojektowane w trosce o to, aby radości z jazdy nie przysłaniała jakakolwiek niewygoda. Elegancja i prostota, z jaką zaprojektowano wnętrze, nie pozwalają na to, aby choć przez chwilę dać się wytrącić z równowagi. Liczy się przede wszystkim jazda – a ta należy do jedynych w swoim rodzaju.
Alfa Romeo Stelvio to sedan o wyglądzie SUV-a, ale ze sportową duszą. Odpowiedzialne za to są rozwiązania techniczne, jakie zastosowano w modelu. Mowa tutaj głównie o zawieszeniu dwuwahaczowym osi przedniej oraz wielowahaczowym osi tylnej AlfaLink™ – systemie, który jest gwarancją komfortu i wszechstronności prowadzenia po każdej drodze. Twórcy zadbali również, aby zmniejszyć wagę samochodu na tyle, by za kierownicą czuć się swobodnie. Z przodu i z tyłu postawiono na elementy wykonane z aluminium oraz kompozytów, które znacznie lepiej wpływają na świetne osiągi.
Dodaj komentarz